Kitchen – DIY – Piskótagolyók

10947334_917479898271201_5974739376297405899_nmosolypolcReceptek, kedv és tenni akarás van bőven, így arra gondoltam, miért is ne kezdhetnék el gyakrabban sütni-főzni. Nem, nem vagyok egy Gordon Ramsay, és éppen ezért jött az ötlet – induljunk az alapoktól!

Első alkalommal biztosra mentem, ezért olyan receptet választottam, ami tényleg elronthatatlan: piskótagolyók!

Hozzávalók a tésztához: * tojás * liszt * kristálycukor * vaníliás cukor * sütőpor

Hozzávalók a díszítéshez: * tej-, ét- és/vagy fehér csokoládé * kókuszreszelék * darált magvak vagy bármi, amiben meg szeretnénk hempergetni a piskótagolyókat

Ezen desszertgolyók érdekessége, hogy a piskótatésztát popcake formában sütöttem ki. Mikor teljesen lehűlt a forma, kiszedtem a golyócskákat és a gőz fölött megolvasztott csokiba mártottam, majd kókuszreszelékbe, dekorcukorba (stb.) forgattam.

Tapasztalat Nr. 1: Piskótatésztába egy szem mandulát rejteni sütés előtt + fehércsokiba mártani és kókuszreszelékbe forgatni = hamis raffaello!

Tapasztalat Nr. 2: A teljesen dekorcukorba forgatott golyókat csak a nagyon édesszűjúaknak ajánlanám!

Tapasztalat Nr. 3: A popcake formát színültig rakjuk piskótatésztával! Ha túl sok, a tetején úgyis kijön a kis lyukacskán, ami utána egy mozdulattal leszedhető (piskótatallér 🙂 ). Ha túl kevés, akkor viszont nem lesz meg a szép golyóforma.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

