Könyvek – Mielőtt elalszom

Reading Challenge 2015 – Egy krimi

covers_134959– Itt vagyok, a fürdőszobában – kiáltotam le annak az embernek, akiről mostanáig azt hittem, hogy a férjem. Nem ismertem rá a saját hangomra. Teljesen elváltoztatta a kétségbeesés, a rettegés. – Egy perc és lent vagyok.

– Máris megyek – mondta Clare a telefonba. – Elviszlek onnan.

– Minden rendben drágám? – kérdezte a férfi, aki nem Ben volt. Hallottam, ahogy elindul felfelé a lépcsőn, és akkor jutott eszembe, hogy nem zártam be a fürdőszobaajtót. Lehalkítottam a hangom.

– Itt van! Inkább holnap gyere, Clare.

– Jó, rendben, de ne felejtsd el a naplót! Írj le mindent! Minél hamarabb!

A naplómra gondoltam, amit elrejtettem a szekrény aljában. Meg kell őriznem a nyugalmam – bátorítottam magam. Úgy kell tennem, mintha semmi nem történt volna. Legalábbis addig, amíg le nem írtam mindent. Hogy mekkora veszélyben vagyok.

– Segíts, Clare … kérlek, segíts …

Abban a pillanatban, ahogy kikapcsoltam a telefont, nyílt a fürdőszobaajtó.”

Történet:

Christine minden reggel idegen ágyban ébred fel, egy idegen férfi mellett. Belenéz a tükörbe, és döbbenete tovább fokozódik: egy középkorú nő arca néz vissza rá. Az ágyból időközben előkászálódó férfi minden reggel elmagyarázza neki, hogy ő Ben, a férje, hogy Christine negyvenkét éves, és két évtizeddel ezelőtt egy szörnyű balesetben szerzett fejsérülése miatt képtelen megjegyezni az új emlékeket. Ezért hiszi azt, hogy még mindig huszonéves egyetemista. A nő mindennap hihetetlen harcot folytat azért, hogy visszaszerezze emlékeit, vagyis rajtuk keresztül önmagát. Ebben segítségére van egy titkos napló és egy fiatal orvos is, és ahogy keserves belső küzdelmek árán feltárul a közelmúlt, sorra térnek vissza a korábbi emlékek is. Kiderül, hogy semmi és senki nem az, aminek látszik, így a nyugodt tempójú, visszafogott történet hamar vérbeli thrilleré változik.

Vélemény:

Amikor találkoztam a történet filmes változatának trailerével és megtudtam, hogy egy könyv adta a film alapötletét, egyből arra gondoltam: ez szuper lesz a reading challenge “thriller” pontjához!

Sokan az 50 első randi című film borzongató és izgalmas ellentétének tekintik, szerintem ennél azért több van benne. Nagyon tetszik, hogy a főszereplő, Chrissy naplójaként tudhatjuk meg a történteket és vehetjük észre vele együtt: napról napra egyre több mindenre emlékszik a múltjából.

A könyv eleje (Első fejezet: Ma) bár kicsit vontatott, akit érdekel maga az amnézia, azt jobban magával viheti az alaptörténet izgalmas információhiánya. A folytatásban (Második fejezet: A napló) napról napra egyre több ellentmondásos “tény” jön képbe, amik bonyolítják a problémát – értsd: ha kíváncsi természet vagy, esélyed sincs letenni. A harmadik fejezet (Ma) a totális tetőpont! Életem első thrillere ez volt és nagyon idegőrlő élmény volt azt érezni, hogy nem tudok annyira gyorsan olvasni, amennyire már várom a végső igazságot: Ben biztos Chrissy férje? Ben biztosan Ben?

before-i-go-to-sleepNicole Kidman, Colin Firth és Mark Strong főszereplésével Amnézia címen fut a mozikban a könyv filmes adaptációja. Eddig még csak a trailert láttam, de ami késik, nem múlik! 🙂

Kiadó: Athenaeum Kiadó Kft

Oldalszám: 464

Fordította: Gellért Marcell

Reklámok

Könyvek – Mielőtt elalszom” bejegyzéshez egy hozzászólás

Vélemény, hozzászólás?

