Könyv és Film – Csillagainkban a hiba

covers_300377

2015 Reading Challenge – Egy könyv, ami megríkat

– Hazel Grace! – kiáltott hátra Gus. – Csinálj erről egy képet, hogy Isaac láthassa, ha feltalálják a robotszemet! – Felhúzódzkodtam a leeresztett ablakba, a kocsi tetejére könyököltem, és csináltam egy képet a telefonommal. (…) Mögöttük tojássárgája csöpögött a zöld Firebird szélvédőjéről és lökhárítójáról. (…)

– Ti meg mi a nyavalyát … – szólalt meg egy középkorú asszony egy pillanattal azután, hogy elkészítettem a képet (…) (könyv)

– Heló! – kiabálta Gus – Maga Monica anyja? A lánya nem viselkedett valami szépen, ezért jöttünk elégtételt venni. Nézze, lehet nem tűnünk veszélyesnek, mert hármunknak van 5 lába, 4 szeme és 2 és fél működő tüdeje, de emellett van két doboz tojásunk, szóval … az Ön helyében én visszamennék a házba. (film)”

222390_634x475Nem is tudom, hogyan kezdjek neki ennek a cikknek. Gondoltam, hogy az olvasó challenge ezen pontjához ezt fogom választani a filmmel együtt, de erre akkor sem lehetett felkészülni. Tudtam miről szól, nagyjából a végkimenetelét is ismertem, de ez nem az a film bajnok a dehidratálásban… Nem kell félni, azért a könyvben és a filmben is sok a humorforrás, van jó pár jelenet, amin jókat lehet kacagni, de az sem csoda, hogy témájából adódóan viszont rengeteget lehet sírni is. Igen, te is fogsz!

A könyvet olvasva egyből megkedveled Hazelt, mert lazán kezeli az állapotát és nagyon intelligens. Majd jön Augustus, aki elől nem tudsz menekülni. Én a könyv alapján nem úgy képzeltem el külsőre, mint ahogy a filmhez választották a főszereplőt, de ez nem befolyásol semmit. Még ha nem is az eseted, megszereted őt, de úgy igazán. Laza, humoros, vagány és szerelmes.

Csillagainkban-a-hiba-The-Fault-in-Our-StarsA filmet nézve az alábbi gondolatok jutottak eszembe:

* A szereplőválasztás nagyszerűen sikerült! Hazel gyönyörű, Gus laza, az alkoholista író szerepe Willem Dafoe-nál jobban szerintem senkire nem illett volna jobban, és  Lotte Verbeek is nagyon jól hozza az asszisztens karakterét. Hazel anyukáját néha kicsit soknak, apukáját kevésnek érzem. Isaac jelenetei – a serlegtöréses jeleneten kívül – mindig hordoznak magukban humort, ezért ő is nagyon szimpatikus srác. Ja, és imádtam a pincért! 🙂

* Nem bántam, hogy Gus családjából csak a szüleit jelenítették meg a filmben.

* Nagyon örülök, hogy szinte egy az egyben a könyvet jelenítették meg a mozivásznon, mert tényleg remekül lett megírva.

* A könyv utolsó lapjának elolvasása után egyből elindítottam a filmet, mert nagyon kíváncsi voltam, hogy mennyit tudnak ebből átadni a színészek. Örömmel tapasztaltam, hogy az alma nem esett messze a fájától!

Mindenkinem szívből ajánlom ezt a könyvet és a filmet kortól, nemtől függetlenül! 🙂 Egy százas zsepicsomag legyen nálad!

The-Fault-In-Our-Stars-2014-Movie-Review-Marshall-We-Live-Film

Reklámok

Könyv és Film – Csillagainkban a hiba” bejegyzéshez ozzászólás

Vélemény, hozzászólás?

