Tanítani jó – Ismerkedés a tömeggel

??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????Ha nagy leszek, tanító néni leszek – ezt már mondtam nektek. 🙂 Az aktuális szemeszterem február 27-i tanítási gyakorlatán tartottam egy tömegméréssel foglalkozó órát egy budafoki általános iskola első osztályában, ezt szeretném megosztani veletek, hátha erre téved egy tanítónéni, aki ötleteket meríthet az én órámból. 🙂

A gyerekek számára “teljesen” új volt a téma, tehát eddigi tapasztalataik maximum a családi vásárlásokon látottakból vagy az oviban hallottakból származhattak, vagyis teljesen az elejéről kellett megfogni a témát. Az óra igen sok előkészületet (nyomtatás, kártyák kivágása, stb.) igényel, de ezeket csak egyszer kell elkészíteni és utána bármikor előszedhető lesz.

wildfire-clipart-RTdbkkjT9Alsóban – de az első három évfolyamon biztosan – mindig nyerő, ha az órának van egy jól megtervezett, gyerekbarát és érdekes kerettörténete. Bevallom, ezzel én is szívesen élek a tangyakok alkalmával. Miért jó? Azért, mert nem csak egymás után pakolt feladatokat oldanak meg a gyerekek “muszájból”, hanem mert tényleg játszva tanulnak és szívesen részt vesznek a feladatok megoldásában, az összefűződő feladatok fenntartják a figyelmet. Az én kerettörténetem szerint egy képzeletbeli sétára indultunk együtt, melynek végén eljutunk a bevásárlóközpontba. Két szereplőnk, Panka és Péter segít nekünk minden feladatnál, akikkel az út elején, egy játszótéren találkozunk libikókázás közben.

Az óra céljai és feladati voltak:

  • Anyanyelvi kommunikáció és logikus gondolkodás fejlesztése tanítói kérdésekkel és irányított beszélgetéssel
  • Elemző- és összehasonlító képesség fejlesztése tárgyak tömegének vizsgálatával
  • Fantázia/képzelőerő fejlesztése szituációs játékokkal
  • Szociális kompetencia és együttműködési képesség fejlesztése csoportos munkával
  • Az új ismeret (tömeg és kilogramm) fogalmainak megismerése tapasztalatszerzéssel

terv1 Az időterv nagyon jól lett kiszámítva, az ötoldalas tervezet minden feladata megvalósult az órán. A gyerekeket nagyon érdekelte a bevitt szobamérleg, így a szünetben nagy tömegmérések mentek még! Úgy érzem a gyerekek érdeklődését kellőképp felkeltettem, hogy a későbbiek során szívesen tanuljanak még a tömegmérésről. 🙂

terv2           terv3

terv4           terv5

A felhasznált képeket és az óra eleji hanganyagot nem töltöm fel ide, mert mindenkinek szíve joga, hogy milyen képeket visz be a gyerekeknek, hangot pedig nem is lehet. 🙂 Remélem tudtok belőle ötletet meríteni!

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s