Lifestyle – Életmódváltás – az alapok és a mai napom

BeFunky CollageEgyszer már nekiestem egy életmódváltásnak, de sajnos egy-másfél hónap után kizökkentem, ezért arra gondoltam, hogy talán sikeresebb lesz ez az egész, ha dokumentálnom kell a folyamatot. Szerencsére akaraterő van bőven, ezért úgy gondoltam, még nincs minden veszve, és nyár végére már látható lehet a változás, ha most összeszedem és elhatározom magam úgy igazán. 🙂

A táplálkozás

tumblr_m7c3dt8ZFh1rztw8lo1_500Szemivegetáriánus vagyok, ami annyit tesz, hogy a húsfélék közül csak csirkét és halat fogyasztok – utóbbit elég ritkán-, de az összes állati eredetű élelmiszert megeszem (tojás, laktózmentes tej, joghurt és más tejtermékek, méz, stb.), kivétel a kaviár.  Igen, nagyon válogatós vagyok, de nekem így jó, és soha nem is hiányzott, hogy pulykát, marhát vagy bármilyen más állat húsát egyem. Emellett van egy nagyon fura felfogásom, miszerint csirkének csak a mellét, halból csak a filét. Nem szeretek egész állatot, lábat, csontot, porcot látni a tányéromon. Fura, mi? Pedig van ilyen. Én. 🙂 Zöldség, gyümölcs – nyersen az összeset imádom ( a brokkolival még nem sikerült összebarátkozom ), párolva/főzve már már nem. Főzelékből bármelyik jöhet! Ha levesekről van szó, ott már ismét válogatós vagyok. Gyümölcs-, hús-, paradicsom-, tarhonya-, sajtleves és néhány krémleves jöhet, de az ilyen “az-összes-zöldséget-belerakom-és-borsólevesnek-hívom” típusúak kíméljenek. Áttérve az italokra: a gyümölcsleveket imádom (kedvencem a narancs és a meggy), a zöldségleveket nem. Nagyon figyelek arra, hogy a napi (min.) 2-2,5 liter folyadék meglegyen. Pékáru: nagyon keveset, és ha eszem is, akkor teljes kiőrlésűt, barnát, magvasat. Nasi: imádom  sós nassolni valókat, például a pattogatott kukoricát, de ezentúl az ízesített helyett a natúr változatot fogom előnyben részesíteni.

Fruit-waterEgy jó Tipp! Vegyél magad elé egy másfél literes vizet és szerezz be a boltból mókás, extra hosszú szívószálat. Nézd a tévét, gépezz, olvass, csinálj bármi – észre sem veszed majd és pár alkalom után már üres is az üveg! 🙂 Ízesítsd a vizet egy kevés gyümölccsel vagy gyümölcslével és még gyorsabban fogy majd. Azért nem kell bevágni egyszerre másfél liter vizet! 😉

A mozgás

futas_fokepHét évig versenyszerűen táncoltam, de egy másik közösség (színjátszó társulat) miatt felhagytam ezzel a mozgásformával, így maradt a futás. Régen gyűlöltem futni (iskolában), mivel kötelező volt, de mióta önszántamból “kínzom” magam, nagyon megszerettem. Nem vagyok nagy futó, egy alkalommal kb. 4 km-t szoktam futni egy emelkedőkkel tarkított úton, szóval nem olyan egyszerű. 🙂 Majd megy ez a táv feljebb is! A tervek szerint iskola és minden más elfoglaltság mellett hetente legalább kétszer szeretnék időt szánni ennek a sportnak. A futást heti 1-2 alkalom itthoni edzés egészíti ki.

A módszer, a cél és az elveim

A legjobb módszer, ami eddig nálam bevált, az a kalóriaszámlálós módszer volt, ami egy tök egyszerű elven működik: több kalóriát kell elégetni egy nap, mint amennyit magunkhoz veszünk. Ehhez a KalóriaBázis nagyon jó segítséget nyújt. Ha olyan komolyan szeretnéd ezt csinálni, mint én, akkor szükséged lesz egy konyhai mérlegre, hogy pontos adatokat tudj bevinni a rendszerbe. A célom: megszabadulni 11,5 kg-tól és látványos eredményt elérni, valamint az elveimhez hosszútávon tartani magam, miszerint:

*naponta minimum 2-2,5 liter folyadékot fogyasztani*

*hetente minimum 2-3 alkalommal mozogni*

*napi kalóriakeretet nem átlépve, egészségesen táplálkozni*

*naponta legalább 6-8 órát aludni*

A KalóriaBázis számításai szerint ahhoz, hogy augusztus végére elérjem a kívánt 55 kg-t, heti 0.65 kg-os fogyás szükséges.

Alap kalóriaégetésem: 1791 kcal.

Napi ajánlott kalóriabevitel: 1077 kcal.

Minden hónap végén (28-31) beszámolok majd az eredményről és a hatékonyságáról, de valószínűleg naponta jelentkezem majd Lifestyle cikkel.

A mai napom

2015.04.28.Esőben nem indultam el futni, így ma itthon edzettem, amivel 192 kalóriát égettem el. A keddi napom mindig sulimentes, így a sok alvás és a reggeli edzés miatt kimaradt a reggeli, ebédre pedig almás-mozzarellás csirkemellet készítettem salátával. Az uzsonnám egy szuperfincsi szendvics volt, vacsorára pedig egy pici doboz miniparadicsomot ettem. Az elfogyasztott folyadékmennyiség összesen 3,3 liter. Ma jóval a megengedett határ alatt vettem magamhoz kalóriát, de ne aggódjatok, ez csak a kezdeti lelkesedés miatt van, lesz ez még több is! 😀

Lehet fogadni meddig bírom! 🙂 Szép estét!

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

