Lifestyle – 30. nap – Az első mérés!

A tegnapi böjtnapot sokkal jobban bírtam, mint amire számítottam. 🙂 A ma kora reggeli mérés miatt késő este már nem nagyon ittam – sajnos a tételek miatt sokáig fent kellett maradnom. És aztán jött a reggeli mérés …

11122320_1648581982042962_1867972876_n_1_2_3Az életmódom, a testmagasságom és aktuális testsúlyom megadásával 1 hónappal ezelőtt, április 28-án  a Kalóriabázis.hu az 1077-es kalórialimitet állapította meg. Ez azt jelentette, hogy a tervezett 11.5 kg-os fogyást ezzel a határértékkel érhetem el augusztus végére (08.31). Többször is mérlegre álltam, mert a digitális mérlegünk néha hajlamos 0.1-0.3 kg-os eltéréssel játszadozni. Szóval higgyétek el, dobpergés és harsonaszó nélkül is elég izgalmas volt a pillanat. 😀

Büszkén jelenthetem ki, hogy az odavezető út felén túlhaladtam! 🙂 A mérleg többszöri méréssel is kereken 60.0 kg-ot mutatott, ami 6.5 kg-os súlycsökkenést jelent. Szerintem ez egy nagyon jó eredmény (2 nap híján) 5 hét alatt, úgy, hogy volt olyan alkalom, hogy többet bűnöztem a kelleténél.

Az eredmény látható, többen is észrevették már a változást, ami szintén nagyon jó érzés! 🙂 A dolog legjobb velejárója pedig, hogy a limitem 1077-ről 1290-re emelkedett, így még többet ehetek, miközben fogyok hétről hétre. 🙂 Az eddigi 0.65 kg-os heti súlycsökkenés így 0.38 kg-ra csökkent, ami azt jelenti, hogy a következő, június végi mérésnél a súlyom 58 kg körül kellene hogy legyen.

30Az eredményes egy hónapot ma rengeteg nassolni valóval ünnepeltem! 😀 Muszáj volt már egy picit, persze az új limitet nem átlépve. 🙂 Kávézni sem szoktam gyakran, de a vizsgaidőszak egy teljesen másik világ. Ilyenkor kihagyhatatlan, különben nem bírom ki ébren a tételek átolvasását. Szerencsére holnap csak déltől kezdődik az anatómia vizsgám. 🙂 Szurkoljatok majd nagyon! Jó éjt!

Reklámok

Lifestyle – 29. nap – Mérés előtti léböjt

2910.08 – Úgy döntöttem, a mai napot részletesen rögzítem, hogy lássátok, a mai rengeteg folyadékom milyen eloszlásban és hogyan fogyasztom el! (23.58- Nem lett olyan rengeteg és olyan részletes, mint terveztem. 🙂 ) Reggel elő is vettem a legnagyobb bögrém és a közreműködésével 400 ml kakaóval indítottam a napom, “minimális csalással” – igen, a kakaópor még belefér!

13.11 – A levesnek kell egy 10 perces pihenő, addig jöttem beírni, nehogy elfelejtsem. 🙂 A tételeimmel jól haladok, szerintem még 2 óra tanulás és olyan fél 4 körül beiktatom az első nagyobb szünetemet futással. Közben holnapra már készül a fincsi húsleves! 🙂

15.36 – Az utolsó fél tétel már a futás utánra marad. Fél liter vizet már megittam a leves óta, hogy a napi 2.5-3 literem tuti meglegyen. Ma kifejezetten figyelemmel kell kísérjem a folyadékbevitelem – jó lenne, ha legalább a 2.5 liter teljesülne. (0.00 – Nagyon szépen sütött ma a nap, remélem nektek is volt időtök kimozdulni egy picit!)

Screenshot_2015-05-30-23-52-5116.12 – Hát .. nekem ez a karra rögzíthető telefontartós futás téma annyira nem jött be. A GPS semmit nem látott abból, hogy merre járok, ha nyomkodom azt jobb esetben talán(!) megérzi a telefonom a tartón keresztül. A fülhallgató kábele is csak lifegett volna előttem, úgyhogy azt is foghattam. A futás maga jó volt, de nehézkes volt az indulás és a futóprogram lezárása a tok miatt. Sok időt rászámolt, amit nem futással töltöttem, hanem bogarászással a telefonomon. Valami ötlet?

2923.55 – A nap hátralevő része nem telt túl izgalmasan. Szorgalmasan ittam a gyümölcsleveimet és a vizemet. Gondoltam tegnap, hogy az 1077-es limitet nagyon meg sem fogom közelíteni. Most megyek pihenni, holnap reggel a mérés után nekikezdek a következő cikknek. 🙂 Aludjatok jól!

Lifestyle – 28. nap – A holnapi léböjtről

28A tegnap megálmodott rántott karfiolom és gyümölcssalátám kipipálva! 🙂 Egy jó tanács: ha nincs időd előfőzni, lehűteni és csak utána bepanírozni a karfiolt, vegyél mélyhűtöttet! A mikróban néhány perc alatt felolvaszthatod és mehet a móka!

A délelőtti vásárlás alatt beszerzett túró rudim már a kocsi felé menet elfogyott, reggelire pedig ismét a belVita kekszei közül választottam egyet. A tejes már régi nagy kedvencem. Egy kérdés: miért (?!?!) van az, hogy az ilyen JóReggelt! kekszek nagy része már a boltban porrá van törve a csomagolásban?

28A holnapi léböjtről: várom is és nem is! 😀 De inkább izgatott vagyok, mert sosem csináltam még ilyet. Kíváncsi vagyok mennyire fog hiányozni a szilárd étel. A megengedett holnapi “ételeim”/italaim a következők: víz * (általam) ízesített vizek * gyümölcslevek (zöldségleveket nem szeretem) * tea * tej * ivójoghurtok * levesek * turmixok. Remek lesz. 🙂 Beszereztem már a multivitaminos gyümölcslevet (most nem a Rauch-ét, hanem egy másik fajtát), valamint a levesnek valót.

Ma még valószínűleg éjfélig a tételeimet bújom, aztán lefekszem és átalszom a holnapi nap felét … bárcsak! Sok a dolog holnap is, úgyhogy 8-9 körül már neki is kezdek , a napok nevei itt most nem számítanak. Mivel a szombatom egésze a tanulásról fog szólni, a kora délutáni pihenőmben tuti elmegyek futni. Túl rég voltam utoljára!  Küldjetek erőt a holnaphoz. Jó éjt! 🙂

Lifestyle – 27. nap – Sárga

27A mai napot hivatalosan is “Sárga napnak” nyilvánítom. Ha létezne színdiéta (vagy lehet, hogy van is?), és aszerint táplálkoznék, akkor ez a napom bizony a sárga ételek napja címet viselné. 🙂

Az is biztos, hogy ma túl sok nassolni való vett körül! Sós perec, csokika .. nehéz így! Szerencsére belefért a napba, de holnap kell valami jó kis helyet találni nekik, hogy ne legyenek szem előtt. És akkor még az ajándékba kapott Milka táblám nem is említettem.. De túlzottan bűnbe esni most már tényleg nem érdemes, hiszen már csak pár nap van hátra az első mérésig. Várom már, mert nagyon érdekel a tükörben látott változás számokban kifejezve. 🙂

27A vízfogyasztással még mindig hadilábon állok, sajnos elfogyott itthon az ásványvíz, a csapvíz pedig nem nagy barátom. A holnapi napot nagy bevásárlással indítom, így remélhetőleg ez a probléma megoldódik hamarosan – el ne felejtsem, mire odaérek a boltba!

Holnapra egy finom gyümölcssaláta már bejelentkezett és a rántott karfiolra is “sok szavazat érkezett”, így nagyjából kész is a bevásárló listám. 🙂 Jó éjt!

Tanulni jó! – Így éld túl a vizsgaidőszakot!

4034561Megosztom veletek azokat a trükköket, amiket én is alkalmazok, hogy átvészeljem ezt a “csodás” időszakot – hátha segíthetek nektek! 🙂

1. A gyűjtögetés – Az első dolog, amit a vizsgaidőszak előtt már pár héttel megteszek, az az, hogy összeírom, miből is fogok egyáltalán szóbelizni, írásbelizni, melyik tárgyak zárulnak sima gyakorlati jeggyel, illetve van-e esélyem megajánlott jegyre.

books-logo_1662. Könyvek, jegyzetek – A konkrét vizsgákra való felkészülés első lépése, hogy beszerzem a tételsorokat, esetleg keresek kidolgozott tételeket. A neten már nagyon sok felsőoktatási tankönyv megtalálható, illetve sok jegyzetet meg is kapunk az oktatóktól. Csak olyan könyvet, jegyzetet vettem meg, amiről tudtam, hogy későbbi tárgyaknál vagy majd a gyakorlatoknál még jól jöhet.

3. Kidolgozni vagy nem kidolgozni? – Rajtam mindig segített az, hogy a jegyzetet, tételsort saját magam is kidolgoztam, kivázlatoltam, leírtam egy külön füzetbe. Ezáltal is tanulom folyamatosan.

4. A beosztás – Ha a vizsgám a hónap 20. napján lesz, amire 15 tételből kell felkészülni, akkor a készülést a hónap 4. napján kezdem el. Minden nap egy tételt dolgozok ki, a vizsga előtti napra pedig már csak az olvasgatás marad, így elbírhatóan eloszlik a tanulnivaló, ha pedig elcsúszom vele, akkor sem torlódik fel egyszerre sok tétel.

highlighter_pens25. Az eszközök és kellékekFüzet, toll, jegyzet, könyv a kidolgozáshoz. Szövegkiemelő, filc és toll a kiemeléshez. Zene és egy kis nassolni való a jó hangulathoz! 🙂 Általában a kidolgozás közben pörgetős zenéket szoktam hallgatni, hogy az is doppingoljon picit, de tanulásnál már valami halk zongorát vagy valami nyugtató muzsikát (pl. természet hangjai) állítok be.

6. A módszerem – Igen, időigényes, de nekem sok sok éve bevált módszerem a következő:

Első lépés: kidolgozni, leírni a tételeket.

Második lépés: a vázlataim újraolvasása, szövegkiemelővel kihúzom a lényeget. Eddigre már egyszer elolvastam a könyv részleteit, leírtam a saját jegyzeteim, valamint harmadszor is foglalkoztam a tétellel a lényegkiemelésnél.

Harmadik lépés: színek használata. Nagyon sokat segít, ha a fontos címszavak külön színnel is kiemelem, mert a tételcímre és ezekre a szavakra nézve egyből összeáll a tétel szövege a fejemben.

A194TQLCUAEnqm_Negyedik (bónusz) lépés: rajzok. Eléggé vizuális típus vagyok, így a tanulást apró rajzokkal szoktam segíteni, amiket a szavak fölé pingálok, így azok egy kis “képregényt” alkotnak. Ha pedig vissza kell emlékeznem a tételre, akkor lehet előbb eszembe juthat a képsor, mint maguk a szavak. Amikor hosszú, legalább 10-15 pontból álló felsorolást kell megtanuljak (pl. genealógiai felosztás szerinti nyelvcsaládok), akkor a kezdőbetűikből valamilyen értelmes vagy vicces mondatot próbálok farigcsálni.

Megoszthatjátok velem ti is a tanulási stratégiáitokat! Jó tanulást! 🙂

Lifestyle – 26. nap – Böjtre fel (?)

26Újabb sikeresen végigevett nap! Komolyan, mióta a kalóriaszámlálást csinálom, úgy érzem, sokkal többet eszek, mint eddig. Ami így is van, hiszen eddig jobb esetben 2-3 komolyabb étkezésem volt egy nap, a többi pedig kőkemény nassolás. De ennek már egy hónapja vége, hiszen az életmódváltás első napja pontosan április 28-a volt. A nagy mérlegelés viszont mindig a hónap utolsó napjára lesz időzítve. A legfontosabb, hogy elérjem a kitűzött célt, hosszútávon pedig ennek a fenntartása lesz a még nehezebb feladat. 🙂

3d_single_greek_new_stracchiA mai nap is sikeres volt tehát: vizsga előtt egy szerencsehozó csokoládé, utána pedig egy “ünnepi” joghurt. (Igen, ötös lett! 🙂 ) Hazaérve az új fokhagymás krumplihoz csináltam egy kevés csirkét, majd uzsonnára két nagy szelet pirítóst vágtam be vajkrémmel. A vacsora már húzós kérdés volt, de végül a müzli és a laktózmentes tejem győzött.

1592_4_bigA mérés (most vasárnap) előtti napra, azaz szombatra egy jó kis böjtnapot tervezek. Arra volt már alkalom, hogy minimális szilárd ételt vittem be egy nap a szervezetembe, de kifejezett böjtnapot még sosem tartottam, így ez is egy új tapasztalat lesz majd a számomra. 🙂

Holnap ismét jelentkezem. Jó éjt!