Lifestyle – 11. nap – Xilit

pentekMi is az a xilit és miért jobb, mint a kristálycukor? A xilit egy természetes édesítőszer, egy édes kristályos szénhidrát, melyet ételek édesítésére használhatunk. Felfedezhető a zöldségekben, gyümölcsökben, sőt maga az emberi test is termeli. Nyírfacukor néven is ismert, ami egy magyar fantázianév. Arra utal, hogy a xilitolt először nyírfából vonták ki. Míg a kristálycukor kalóriatartalma 100 grammban 400, addig a xilité ugyanennyi mennyiségben csak 238, emellett édesítőképessége ugyanolyan jó. Ma végre én is kipróbáltam! 🙂

laktozmentes_uht_tej_3D_2015.02.01 A péntekem reggelem mindig nyugodtabb, mert csak 10re kell mennem gyakorlatra, így van időm reggelizni. Ma kipróbáltam a Mizo laktózmentes tejét és örömmel nyugtáztam, hogy ez is remekül “működik”. 🙂 Hatalmas pluszpont a Mizonak, mert a honlapjukon tápértéktáplázat is található a termékeiknél! Sok márka/cég példát vehetne, mert (például) egyes péktermékek adatait igen nehéz fejből megszülni.

Gyakorlatról hazaérve hatalmas adag sajtos-tejfölös tésztát készítettem magamnak, amit az utolsó grammig el is pusztítottam. Uzsonnára egy kis adag túrót ettem, amit xilittel édesítettem. Hihetetlen, de a fél doboz (90g) túró és a kis csomag (10g) xilit kalóriatartalma még a 100-at sem éri el. Kitűnő uzsonna! (Megjegyzés: Egyszer majd összegyűjtöm a 100 kalória alatti nasijaim/étkezéseim!)

pentekecskeÉdes-sós-édes, volt eddig a sorrend, de nem is zárhattam volna mással a napot, mint valami sós vacsorával. Rég ettem már melegszendvicset, ezért erre esett a választás: teljeskiőrlésű toastkenyérből és light trappista sajtból, ahogy szoktam, zöldségek közül pedig most a póréhagyma győzött. Igazi tejtermék nap lett így a mai. Nagyon kevés zöldséget-gyümölcsöt fogyasztottam ma (1 alkalommal), holnap majd figyelek erre is.

Kora délután még egy hatalmas futás reményével jöttem hazafelé, de a lelkesedés hamar alábbhagyott, így inkább aludtam egy nagyot a suli után, a mozgást pedig áttettem holnap délelőttre. 🙂 A mai folyadékbevitelem is kifogásolhatatlan: 3,1 litert ittam ma. Szép estét nektek!

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

