Kreatív – DIY : Csillámos ombre gyertya

gyertyaMég sosem készítettem saját gyertyát, ezért arra gondoltam, megpróbálkozom vele, csak nem lehet olyan nehéz! 🙂 Egy kreatív hobbi boltban ti is minden hozzávalót be tudtok szerezni, én a Campona hobbiboltjában találtam meg minden anyagot és kelléket. Nem nehéz feladat, de időigényes, úgyhogy ha gyertyakészítésbe fogtok, legyen rá 1-2 szabad órátok!

Eszközök és anyagok, amiket én használtam: háromféle színű gyertyaviasz * illatosító * csillámpor * hurkapálca * kanóc zsinór * két üvegpohár * két edény

IMG_2153Először a zsinórokat rögzítettem a pohár aljába egy kis viasszal, majd a pohár tetejénél két hurkapálca segítségével kifeszítettem, hogy egyenesen álljon, amíg készül a gyertya teste, nehogy csálén álljon majd benne. A gyertyatest öntése előtt én kicsit vártam, hogy a rögzítésre használt viasz szépen megszilárduljon és biztosan a helyén tartsa majd a zsinórt. A végén egy ollóval le lehet majd vágni a hurkapálcákat a zsinórról.

IMG_2166A gyertyaviaszok megolvasztása a tűzhelynél történt. Hasonló elven működik, mint amikor csokoládét olvasztunk. A vizes edény fölé egy másodikat helyezünk, amiben a meleg hatására a viasz felolvadhat. Letörtem a tömbökből egy-egy darabot, majd csillámport szórtam hozzá, és vártam, hogy megolvadjon. A háromféle színt olvaszthatjátok 3 különböző edényben is, én ezzel nem szórakoztam. A színek szép sorban követték egymást, míg el nem érték a kellő magasságot. Az illatosító anyagból mindhárom színhez tettem, hogy a használat során mindegyik színnél jó illat lehessen a szobámban. Egy-egy szín öntése után várj annyit, hogy meg tudjon picit szilárdulni a viasz, csak utána öntsd rá a következő színt! Ez pár percet vesz igénybe, tehát ha minden öntés után kezded csak felolvasztani a következő viaszt, akkor nincs holtidő.

A végeredmény egy csodás, csajos ombre gyertya, ami tökéletesen használható. Ajándékötletnek is kiváló! 🙂

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

