Tanulni jó! – Így éld túl a vizsgaidőszakot!

4034561Megosztom veletek azokat a trükköket, amiket én is alkalmazok, hogy átvészeljem ezt a “csodás” időszakot – hátha segíthetek nektek! 🙂

1. A gyűjtögetés – Az első dolog, amit a vizsgaidőszak előtt már pár héttel megteszek, az az, hogy összeírom, miből is fogok egyáltalán szóbelizni, írásbelizni, melyik tárgyak zárulnak sima gyakorlati jeggyel, illetve van-e esélyem megajánlott jegyre.

books-logo_1662. Könyvek, jegyzetek – A konkrét vizsgákra való felkészülés első lépése, hogy beszerzem a tételsorokat, esetleg keresek kidolgozott tételeket. A neten már nagyon sok felsőoktatási tankönyv megtalálható, illetve sok jegyzetet meg is kapunk az oktatóktól. Csak olyan könyvet, jegyzetet vettem meg, amiről tudtam, hogy későbbi tárgyaknál vagy majd a gyakorlatoknál még jól jöhet.

3. Kidolgozni vagy nem kidolgozni? – Rajtam mindig segített az, hogy a jegyzetet, tételsort saját magam is kidolgoztam, kivázlatoltam, leírtam egy külön füzetbe. Ezáltal is tanulom folyamatosan.

4. A beosztás – Ha a vizsgám a hónap 20. napján lesz, amire 15 tételből kell felkészülni, akkor a készülést a hónap 4. napján kezdem el. Minden nap egy tételt dolgozok ki, a vizsga előtti napra pedig már csak az olvasgatás marad, így elbírhatóan eloszlik a tanulnivaló, ha pedig elcsúszom vele, akkor sem torlódik fel egyszerre sok tétel.

highlighter_pens25. Az eszközök és kellékekFüzet, toll, jegyzet, könyv a kidolgozáshoz. Szövegkiemelő, filc és toll a kiemeléshez. Zene és egy kis nassolni való a jó hangulathoz! 🙂 Általában a kidolgozás közben pörgetős zenéket szoktam hallgatni, hogy az is doppingoljon picit, de tanulásnál már valami halk zongorát vagy valami nyugtató muzsikát (pl. természet hangjai) állítok be.

6. A módszerem – Igen, időigényes, de nekem sok sok éve bevált módszerem a következő:

Első lépés: kidolgozni, leírni a tételeket.

Második lépés: a vázlataim újraolvasása, szövegkiemelővel kihúzom a lényeget. Eddigre már egyszer elolvastam a könyv részleteit, leírtam a saját jegyzeteim, valamint harmadszor is foglalkoztam a tétellel a lényegkiemelésnél.

Harmadik lépés: színek használata. Nagyon sokat segít, ha a fontos címszavak külön színnel is kiemelem, mert a tételcímre és ezekre a szavakra nézve egyből összeáll a tétel szövege a fejemben.

A194TQLCUAEnqm_Negyedik (bónusz) lépés: rajzok. Eléggé vizuális típus vagyok, így a tanulást apró rajzokkal szoktam segíteni, amiket a szavak fölé pingálok, így azok egy kis “képregényt” alkotnak. Ha pedig vissza kell emlékeznem a tételre, akkor lehet előbb eszembe juthat a képsor, mint maguk a szavak. Amikor hosszú, legalább 10-15 pontból álló felsorolást kell megtanuljak (pl. genealógiai felosztás szerinti nyelvcsaládok), akkor a kezdőbetűikből valamilyen értelmes vagy vicces mondatot próbálok farigcsálni.

Megoszthatjátok velem ti is a tanulási stratégiáitokat! Jó tanulást! 🙂

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

