Film – The Martian / Mentőexpedíció

brA héten volt szerencsém annyi szabadidőre szert tenni, hogy egy film erejéig beülhessek a moziba. A választás egyértelmű volt, hiszen mióta megtudtam, hogy Andy Weir könyvét, A MARSI-t megfilmesítik, azóta meg szerettem volna nézni. És most végre sikerült! 🙂 Aki még nem látta, az is nyugodtan megnyithatja a cikket, nincs spoiler alert – bár a magyar cím így is igazából sokatmondó… 😀

covers_314900A film akkor is érdekelheti az embert, ha már a könyvet olvasta, sőt! Elvárásokkal telve és kíváncsian ülünk be ilyenkor a terembe: mennyit hagynak meg a könyvből (megfilmesítés vagy a könyv csak az alapját adja a filmnek), mennyire fog egyezni a fejünkben elképzelt “film” a vásznon láthatóval és így tovább. Én nem bántam meg, hogy úgy ültem be a terembe, hogy tisztában voltam a végkimenetellel.

aaTény és való, a könyv sokkal többet ad. A filmben látott jelenetek csak jellegzetes eseményekkel bíró solokat (marsi napokat) jelenítenek meg, míg a könyvben a Marson töltött idő  – nagyjából – minden soljáról olvashatunk. A filmben nagyon rohannak az eseményekkel, mivel 2 órába kellett belesűríteniük nagyjából majdnem 350 oldalnyi eseményt. A könyvben sok műszaki leírás van, amit a kis marslakónk humorral fűszerezett elmélkedése tesz olvashatóvá. Szerencsére a filmbéli karakter is megőrizte a jó humorát. Nem, hangosan hahotázni talán nem fogsz a teremben ülve, de én jókat mosolyogtam. Sokszor is! Sajnos Mark utolsó nagy utazásából csak annyit mutattak meg, amennyi “még belefért”: elindul, megy, megy, odaér. De hogy közben egy baromi nagy vihar elkapja, gondja akad azzal, hogy a napelemek nem termelnek majd elég energiát, hogy felborul a marsjáró, nos, ugye ezek mind lényegtelen apróságok. 😀 És ez nem spoiler, csak akkor, ha a könyvet még csak a film után fogod elolvasni, de nyugi, így is izgalmas lesz, hidd el!

ommMatt Damon szerintem remek választás volt. Nagyon jól hozta azt a karaktert, amilyet te is felépíthetsz magadban, ha elolvasod a könyvet. A többi színész/színésznő számomra nem volt túl érdekfeszítő. Nem szerettem a Földön játszódó jeleneteket, mert sokkal inkább kíváncsi voltam, hogy miként boldogul az a szerencsétlen odafent. Ettől eltekintve szerethető karakterek voltak még: Rich Purnell (Donald Glover), Annie Montrose (Kristen Wiig), Vincent Kapoor (Chiwetel Ejiofor).

Örülök, hogy a film átvette a könyvből azt a tényt is, miszerint Mark egyedül retro disco zenét talált a legénység otthagyott személyes holmijai között. A legtöbb jelenet aláfestőzenéje ilyen stílusú. Hiszen mi mást hallgathatnál szívesebben, miközben több kiló radioaktív anyagot szállítasz magad mellett a marsjáróban, hogy meg ne fagyj, mint Donna Summer Hot Stuff-ját? 🙂

Nagyon vártam a filmet, örülök, hogy moziban néztem meg, nem csalódtam, de nem a könyv (Jé, tényleg, a film nem egy könyv? Nahát!). Pontosítok: nem teljesen olyan, mint a könyv. Olvassátok el! Szerintem 3D-s vetítésre beülni, hááát .. nem mondom, hogy felesleges, mert tény, hogy vannak benne szép képek, amiken dobhat egy kicsit még a 3D, de az űrhajóban lebegéseken és a vízgömböcökkel való játékon kívül több jelenet nem jut az eszembe, ahol egyáltalán értelmét látnám a 3D-nek. Tőlem 10-ből 8 pontot kap.

THE MARTIANképek forrása: http://www.imdb.com/title/tt3659388/

Film – The Martian / Mentőexpedíció” bejegyzéshez egy hozzászólás

Vélemény, hozzászólás?

