Lifestyle – Szerdai szaladgálás

szerdaBármilyen meglepő, a kedvenc napom a hétfő. Nincs suli, a reggelt legalább 2 órás edzéssel indíthatom, amivel rengeteg energiát felszabadítok magamból. Imádom! Hétfő után jön a szombat (nem, nem a naptárban), amikor az egész délelőttömet a teremben töltöm. Lehetne ennél jobban indítani a hétvégét? Mondjuk igen, aludhatnék délig is, de vannak céljaim, amiért tenni szeretnék. 🙂 A szerdai nap pedig arra van, hogy el ne felejtsem, mi vár majd rám szombaton. A szerdai másfél órás edzést én csak “szinten tartásra” használom. Így történt ez ma is, de közben kellemes meglepetések értek.. 🙂

A mai 105 perc edzésem a teremben:

20151111_1439145 perc warm up (tempós séta, lassú futás), 25 perc tempós futás (8.8-9.2 fokozatok), 5 perc cool down (a gép saját ütemben lassít, nem tudom fejből). Volt már, hogy másfél vagy egy órát futottam, de most összesen volt ennyi időm edzésre és szerettem volna ismét mindhárom mozgásformát belecsempészni a napomba.

20151111_151443Tempós séta ( 6-os és 6.2-es fokozaton ) futógépen. 3-as fokozatban kezdtem az edzést (fogalmam sincs, hogy ez konkrétan mennyi %-nak felel meg, egyszer majd utána nézek, hogy mi a szöszt írnak ki pontosan ezek a gépek), 3 percenként emeltem 1 fokozattal, 27. perctől az utolsó 3 percet 12-es Incline-nal mentem végig. Cooldown-nál a tempót és az emelkedés szögét is fokozatosan vettem le.

20151111_155247Jelenleg a kedvencem a biciklizés. Helyesbítek: ezt várom a legjobban az edzésben. A tekerés tempóját mindig az aktuális zeneszám ritmusához igazítom, így észre sem veszi az ember és hopp, már legalább 20 perce teker. (Majd hozok egy bejegyzést a kedvenc zeneszámaimról, amiket edzés közben imádok!) Igen, természetesen edzés közben a szöveget motyogom magamban némán. 🙂 Ha lassabb a zene, akkor növelem a gép ellenállását, ha gyorsabb, akkor csökkentem. Az egymást követő edzések során mindig próbálok egyre nagyobb fokozaton egyre tempósabban tekerni.

Büszke vagyok!

35Hogy miért? Mert miért ne! 🙂 Viccet félretéve, visszakerestem az első edzésem eredményét, mert emlékeztem rá, hogy a legelső alkalommal szintén 35 percet töltöttem a futógépen. Azóta pont 2 hónap telt el és én 0.94km-rel többre vagyok képes 35 perc alatt, 5-5 perces warm uppal és cool down-nal. Számomra ezek nagy számok, hiszen mint említettem, kiskoromban a 2km-es Cooper-teszt lefutására sem voltam képes megállás nélkül. Most pedig hetente többször is lefutom. 🙂 Örülök ennek a (majdnem) 1 km-nek is, hiszen a mozgás szeretetéért kezdtem el csinálni. Vannak céljaim/vágyaim/álmaim (félmaraton, maraton, 100km biciklin, négysajtos pizza, stb.), de ezek majd akkor jönnek, ha jönniük kell.. 🙂 A mai nappal 20.61km-t tettem a lábaimba és összesen 820 kalóriát égettem el edzéssel.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

