The Color Run 2016 – Beszámoló őszintén

BeFunky Collage

Rengeteg vélemény érkezett a szervezőkhöz az esemény után, néhányat túlzásnak érzek, ezért is gondoltam, hogy megírom a saját tapasztalataimat is a napról. 🙂

Haladjunk időrendi sorrendben! 🙂

  • A nevezéssel és az azt érintő visszajelzéssel semmi gondom nem volt. Pontosan nem tudom, hogy mit is kellett volna tartalmazzon a kezdőcsomag (volt, aki ebbe is belekötött), de kaptunk egy jó pólót, karszalagot, egy zacskó port, illetve reklámanyagot. Másra én nem vágytam, szóval ezzel meg voltam elégedve. Az átvevőponton pár perc alatt végeztem, itt -még- tényleg nagyon optimista voltam.
  • A rendezvény felé igyekezve, pontosabban a metróról a Pillangó utcánál leszállva sajnos nem volt kitáblázva, hogy melyik irányba kell elindulni a bejárathoz. EZ főleg azoknak okozhatott kellemetlenséget, akik először jártam arra – mint mondjuk én, de mi szerencsére a jó irányba indultunk, ezért nem köröztünk feleslegesen.
  • A rendezvény helyszínére érve a nagy lelátónál pihentünk meg. Előzetes információk szerint azoknak is kellett volna látogató jegyet venni, akik nem futnak, csak a helyszínen jelen vannak, mi ezt ki tudtunk kerülni, szóval ez is király volt. Voltak, akik -gondolom?- azért voltak ott, hogy ezt figyeljék, de egyszerűen elsétáltunk mellettük.

20160618_125628

  • A rendezvény időtartama alatt az alkoholmentes, ízesített sörhöz (D24) ingyen lehetett hozzájutni, ami számomra kicsit érdekes volt. Értem én, hogy egy rendezvény igyekszik mindenféle támogatót szerezni, de kis poharakba töltött víznek szerintem mindenki jobban örült volna (lásd BSI rendezvények). Ilyen szempontból nem gondoltak a gyerekekre, illetve arra sem, hogy buborékkal futni nem túl kellemes.
  • A hangulatról hangos zenével meg énekesekkel(?) gondoskodtak, ami nem volt rossz, de fogalmam sincs kik léptek fel, számomra nem voltak ismertek.
  • A közös bemelegítés is szerintem nagyon hangulatosra sikeredett, ekkor nyíltak az első poros zacskók, ilyenkor már mi is színesek voltunk! 🙂
20160618_142128
Másfél óra a napon, a tömegben, mozdulatlanul … fincsi volt!

 

  • Ééééés ezután jött a “fekete leves” … Sajnos a futással kapcsolatban igen sok probléma akadt. A több ezer részvevő a tűző napon ácsorgott és várta, hogy nagyjából 150 emberenként átengedjék őket a rajtkapun. Mi voltunk olyan szerencsétlenek, hogy a legutolsó eresztésben indulhattunk, megjegyzem ekkor már jóval több embert engedtek át, mint az első körökben. Másfél órát vártunk a tűző napon, ez volt az egészben a legrosszabb, hiszen így a bemelegítés sem ért végül semmit. A rajtok lebonyolításán érezhetően egy percet sem gondolkodott a kedves szervezőség.
  • Az utolsó rajtnak, vagyis nekünk már osztogattak vizet, mert látták és hallották, hogy jogosan vagyunk felháborodva a helyzetünkön.
  • Ingyen szórtak nekünk még porcsomagokat is, hogy “boldogok legyünk”. Gondolom ekkor már nem érdekelte őket, hogy nem kapnak csomagonként 500 forintot.
  • Az éppen indulók és a visszafele tartók (akik befejezték a távot), tehát a két féle forgalom nem volt elkülönítve egymástól, ahogy elfértél a másik mellett, úgy futott mindenki a maga irányába.
  • Nem volt kijelölve az első visszafordító pont, a mi rajtunknál egy bokrot gondoltunk annak. Később álltak már “szervezők” az út mellett, de ők meg annyira egyértelmű helyeken, hogy igazából semmi szükség nem volt rájuk.
  • Füves területen kellett futni, ami tele volt göröngyökkel, lyukakkal, tehát az járt jól, aki a bokáját is átmozgatta. Földbe szúrt rúddal is találkoztunk az első futószakaszon, azt mondjuk igazán kivehették volna az esemény időtartamáig.
  • Ami pedig a legszomorúbb volt, hogy a “befutó csomag” egy darab D24 alkoholmentes sör volt, mindegy hogy férfi, nő, fiatal, öreg vagy gyerek, mindenki ennyit kapott. Ez volt számomra a legfelháborítóbb.

A konklúziót levontuk, többet nem szeretnénk részt venni az eseményen. Nem nyújtott sajnos akkora élményt, mint vártam, és többen is úgy éreztük, hogy a szervezőség visszaél a The Color Run nemzetközi futóesemény jogaival, hiszen nincs még egy olyan sportrendezvény, ahol ilyen “színesen” futhatnánk, és valljuk be, erre az eseményre csak emiatt jönnek el ennyien.

Szóval nekem “életem legboldogabb 5 km-éből” 2-t sikerült megélnem, azt sem boldogan. Erre volt elég a maradék motivációm. 😦 Ezzel a kis távval a kihívásomban 828,26 km-hez értem. Ennyi haszna volt. 🙂

The Color Run 2016 – Beszámoló őszintén” bejegyzéshez egy hozzászólás

Vélemény, hozzászólás?

