Kitchen – Vegán fasírtgolyók (recept)

fasirtKét napja mutattam nektek, hogy milyen fasírtporokat találtam és szereztem be egy bioboltból. Ma nem volt semmilyen konkrét tervem ebédre, ezért arra gondoltam, miért ne próbálhatnám ki már ma az egyiket! Különösebb beruházást nem igényelt, hiszen a fasírtporhoz csak vízre van szükség, hosszú szemű fehér rizs mindig van itthon, egyedül csak a paradicsom hiányzott. Más gabonafélével, krumplival vagy salátakeverékkel is fogyasztható. 🙂

14365528_1263895740296280_100743556_nDénes Natura – Ákos fasírtporból készítettem az ebédemet. Hogy miért Ákos, azt nem tudom, de számomra roppant szórakoztató, hogy neve van a fasírtkáimnak. 😀 Viccet félretéve.. 310 Ft 250 grammnyi keverék. Én 50 grammból 6 mini (nagyobb koktélparadicsom méretű) fasírtot készítettem, tehát az egész csomag nagyjából 30-32 gombócra elég, ami szerintem egy szép nagy adag. A felső képen azért csak 5 gombóc van, mert egyet anyunak adtam “minőségellenőrzési céllal”. 🙂 Az elkészítése roppant egyszerű, mint ahogy azt a csomagoláson is olvashatjátok. 1:1 arányban kell összekeverni vízzel, majd egy fél órát hagyni, hadd pihenjen. Ezután forró olajban kell kisütni (nem tudom, hogy például sütőben sütve ugyanúgy sikeres lenne a küldetés). Nekem nem esett szét, nem ragad le, nem volt semmilyen problémám a sütés közben.

20160914_181556Pár perc sütés után szép aranybarna lesz és kap egy ropogós réteget. Csak a külseje alapján szerintem nem is lehet megállapítani, hogy van-e benne hús vagy sem. 🙂 A fűszerezése tetszett ennek a terméknek, úgyhogy nagyon elégedett voltam az ebédemmel. Ezt a fajta port szívesen tudom ajánlani bárkinek, aki húsmentes, de jól fűszerezett fasírtokat szeretne készíteni gyorsan és egyszerűen. Esetlen aki szeretné, az különböző nagyobb magokkal (pl. tökmag) “felturbózhatja” a keveréket.

Vélemény, hozzászólás?

