Kitchen – Vegán tejbegríz fahéjjal és almával (recept)

fahajBár konkrét elhatározás talán nem született még meg bennem, mégis, már második napja kacsintgatok a vegán életmód felé. Ma ismét egy olyan ételhez nyúltam, amit bár vegetáriánusként fogyaszthat az ember, viszont vegánként már más alternatívát kell keresni a tehéntej helyett.

Az elkészítésének menete semmiben nem tér el a hagyományos módszertől; én most azokat a mennyiségeket és procedúrát fogom megosztani veletek, ahogyan én szoktam csinálni. 🙂

Összetevők: 2-2,5 dl vegán tej (én mandulatejet használtam), 2-2,5 evőkanál gríz, egy mokkáskanál fahéj, egy fél alma. Akinek önmagában nem elég édes a tej, az egy kis cukorral tovább fokozhatja.

Tej és gríz (esetleg cukor) együtt közepes lángon, folyamatos kevergetés mellett pihen a sütőn mindaddig, amíg a kívánt állagot el nem érjük. Én kicsit sűrűbben szeretem. 🙂 Ezután kis tálkába öntjük, majd rászórjuk a feldarabolt almát és a fahéjat. Ilyen egyszerű az egész, nagyjából 10 perc alatt kész is van vele az ember. 🙂 Nem viselkedik máshogy a növényi eredetű tej, mint a tehéntől származó társa, így ez nem riaszthat el senkit attól, hogy kipróbálja.

Ma egyébként reggel szintén smoothie-val indítottam a napot, amiről majd külön bejegyzésben írok nektek, ebédre pedig fasírtokat készítettem. 🙂 Igyekszem egyre több új dolgot “felfedezni” és nem leragadni egy egy új “csodánál”. Holnapra van is már egy remek desszertötletem.. 😉

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

