Kitchen – Vegán panír mindenhez (recept)

20160928_120737A gomba már régóta hiányzott a tányéromról. Ezt a zöldséget én leginkább rántva szeretem, de mivel a szokásos liszt-tojás-zsemlemorzsa kombináció nem jöhet már szóba, ezért elkezdtem azon gondolkodni, hogy vajon hogyan tudnám pótolni a tojást, hogy ezentúl bármit be tudjak panírozni egy saját vegán verzióval. Miután pár percig szeltem az internet tengerét, rá kellett jönnöm, hogy a válasz egyszerűbb, mint hittem, ráadásul a vegán panír csupán két lépéses, így még gyorsabb módszer is, mint a hagyományos.

20160928_122802Az egyszerűsége pedig ebben rejlik: szójatej, liszt és egy pici só összekeverve. “Nem tudok 600 Ft-ért egy liter tejet megvenni, hogy vegán panírozzak!” – gondolhatja bárki logikusan. Szerencsére kaphatóak 2-3 dl-es kiszerelésű növényi tejek, melyek 200-300 Ft-os áron kaphatók. Nagyjából a felhasznált tojás is ennyibe kerülne, így a probléma letudva. 🙂 Én egy kis doboz szójatej felét használtam fel 6 nagy fej gombához, de a panírozás végén maradt a keverékből, csak nem volt több gombám. Egyébként én a gombafejeket megmostam és meg is hámoztam, de utóbbi nem feltétlenül szükséges egy jó alapos mosás után.

20160928_123222A szójatejhez annyi lisztet kell keverni, hogy egy palacsinta tészta állagú masszát kapjunk. Az illata is hasonlítani fog kicsit a palacsintatésztához, ráadásul extra ropogósra sül rajta a zsemlemorzsa! Egy forgatás a masszában, egy forgatás a zsemlemorzsában és kész is. Én a zsemlemorzsába kevertem egy kis szárított, őrölt oregánót és egy kevés borsot is. Az eredmény pedig zseniális! Bármilyen egyéb zöldség panírozásához is kiváló.

Vélemény, hozzászólás?

