Tanítani jó! – Az ókori Egyiptom – kartus (5. osztály, 45 perc, tervezettel)

20161011_165718Az a tapasztalatom, hogy a művészettörténet órától többen is félnek. Nálunk legalábbis a gyakorlaton biztosan. 🙂 És most nem a gyerekekről beszélek, hiszen ők mindenért tudnak lelkesedni, hogyha azt élményszerűen és kellően motiváló előkészítő feladatokkal tálalunk nekik. Én múlt héten tartottam életem első művészet történet óráját ötödik osztályosoknak, és az egyik legjobban sikerült tanításom volt.

Amit még hozzá kell fűznöm, az az, hogy a gyerekek 2×45 percben tanulják a vizuális kultúra és rajz tantárgyat. Én a második 45 percet “nyertem meg”, az órámat pedig egy ókori Egyiptom művészetét tárgyaló óra előzte meg, ahol minimálisan (Rosetti kő), de érintették az egyiptomiak hieroglifikus írását.

1Az én órámon részletesebben meg tudtak ismerkedni ezzel az írásmóddal, de a feladat elkezdése előtt elmondtam a gyerekeknek, hogy ez ilyen formában csak egy “játék”, a hangsúly a kultúrájuk egy szeletének részletesebb megismerésén volt.

Az előző cikkemben a tervezetem után az egyéb észrevételek, tapasztalatok álltak, ez most sem lesz másként. 🙂

TAPASZTALATOK

Az óra anyaga akár 2×45 percet is ki tud tölteni. 45 perc alatt arra volt idő, hogy a szükséges jeleket kikeressük, megvizsgáljuk az irányait és kiterjedését, majd a rajzlapon történő felrajzolás után átrajzoljuk filccel. A színezéssel és filccel történő átrajzolással egy újabb rajzórát is ki tud tölteni. A gyerekek szívesen dolgoznak a munkájukon, mindenki személyes “küldetésének” érzi befejezni, hiszen mégis csak a saját nevük kerül fel a papírra egy különleges, eddig nem nagyon ismert módszerrel. 🙂

A GYEREKEK MUNKÁI

20161011_165829

A tanításomra ötöst kaptam. 🙂

 

 

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

