Kipróbáltam – PEAK proteinpalacsinta por

palacsintaMég előző évben volt egy internetes lehetőség a PEAK-nél, amit a Facebook-on láttam meg. Ingyenes termékmintát lehetett kérni, és aki ismer, az tudja, hogy a kuponok és termékminták a gyengéim. 😀 Nem meglepő tehát, hogy éltem a lehetőséggel, bár ennek több oka is volt:

  • Sosem sikerült még normális palacsintát készítenem. A kritikus pont mindig a megfordítás volt, amit mindig elbénáztam, így lemondtam a palacsintakészítésről. Abban reménykedtem, hogy ezzel majd biztosan könnyebb lesz.
  • Szeretem a palacsintát, eddig is volt fehérjeporom itthon, akkor a kettő kombinációja csak nem sülhet el rosszul.
  • Termékminta. ❤

Az elkészítése rém egyszerű. A palacsintaport és a tejet (én laktózmentes tejet használtam, de vízzel is készíthető) a feltüntetett arányban kell összekeverni a kedvenc táladban, esetleg egy shakerben. Amerikai palacsinta vagy normál, vékony palacsinta ugyanúgy készíthető belőle, bár én az előbbit csináltam. Na nem azért, mert így terveztem, egyszerűen csak béna vagyok és nem tudom, hogy a vékony palacsintához mennyi tésztát kell a serpenyőbe tegyek, de legalább a megfordítással nem volt problémám. 😉 Lesz ez még jobb is. 🙂

Az íze finom, állagra puha és könnyű. Magas fehérje- (42/100 g), alacsony zsírtartalom (3/100 g) jellemzi. Double win! Aki édesen szereti, az tehet a tésztába még barnacukrot, én inkább azt javasolnám, hogy valami finom töltelékkel turbózzátok fel a palacsintáitokat.

A termékkel tehát maximálisan elégedett vagyok, de valószínűleg nem fogok beruházni egy 1000 grammos kiszerelésű palacsintaporra, mert sosem fogyna el. Célszerű inkább egy  basic fehérjeport (mondjuk vanília ízű) beszerezni  nagy méretben, amit sokoldalúan fel tud az ember otthon használni, például gofri, palacsinta és egyéb tészták bekeverésénél.

Tojáskrém és gombachips – Recept

Tavaly kacérkodtam már a vegán étrend gondolatával, de van két étel, amiről egyszerűn nem tudok lemondani. Az egyik a sajt, a másik pedig a tojás. Ma reggelire egy basic tojáskrémet készítettem, amit még anyutól tanultam. ❤ Hozzá pedig még sosem készített gomba chipset csináltam, ami akkor jutott eszembe, amikor kinyitottam edzés után a hűtőt. Mondanom sem kell, hasonlóan egyszerű az elkészítése. 🙂

tojglikremHozzávalók egy adag tojáskrémhez: két közepes (M) méretű tojás, egy teáskanál margarin (amit én használtam: enyhén sós Bords Eve), bors és só ízlés szerint.

Hozzávalók a gombachipshez: tetszőleges mennyiségű gomba, olívaolaj, fűszerek.

Elkészítés: a tojást vízben 10-12 perc alatt megfőzöm, majd hagyom kicsit hűlni. Addig a gombát megmosom, vékonyan felszeletelem (késsel vagy szeletelővel), sütőpapírra fektetem, sózom, borsozom. Én a sütőpapírra tettem egy kis olívaolajat, hogy véletlenül se ragadjon le, de ez a lépés elhagyható. Előmelegített sütőben pár perc alatt elkészül, légkeveréses sütéssel főleg. A tojásokat meghámozom, villával összetöröm, hozzáadom a margarint és a fűszereket. Ha krémesebb állagot szeretnénk, akkor villa helyett reszelőt használjunk.

Tálalás: én a magvas péktermékek szerelmese vagyok, ezért nem csoda, hogy erre esett a választásom. A sós krémhez nagyon jól passzol (szerintem) az édes kaliforniai paprika, a gombachips pedig elronthatatlan. 🙂

Jó étvágyat!

Vegán pizzatészta – Recept

Még sosem sütöttem saját pizzát, ami ilyen jól sikerült, ezért nagyon boldog vagyok, és örülök, hogy napról napra egyre több mindent tudok elkészíteni a konyhában. 🙂 Bár ebédre szerettem volna megsütni ezt a pizzát, nem bírtam várni, így már délelőtt készen is lettem vele. Különlegessége, hogy a tészta és a szósz is vegán! Aki inspirált: VEGANINJA.

pizzusHozzávalók egy normál méretű pizzatésztához: 100 gramm liszt, 1 dl víz, 1 teáskanál só, egy kevés sütőpor, egy kevés szódabikarbóna, őrölt bazsalikom, majoránna és oregánó.

Hozzávalók a szószhoz: paradicsom, olívaolaj, őrölt bazsalikom, majoránna és oregánó, só.

Elkészítés: A tészta száraz összetevőit már tegnap este összekevertem, mivel az alapreceptet át kellett kicsit szabnom, illetve az arányokat kikísérletezni egy darab normál méretű pizzához. Ma reggel pedig csak annyit tettem, hogy hozzáöntöttem egy deciliter vizet és összekevertem, így egy jó kis tésztamasszát kaptam, amit kinyújtottam, majd sütőpapírra helyeztem és 200 fokon 10 percig sütöttem (alul-felül sütéssel).

15942247_1386321198053733_614560108_nMialatt sült a tészta, elkészítettem a paradicsomszószt. A paradicsomokat megmostam, félbevágtam, és a turmixba helyeztem. Én bébiszilva paradicsomot használtam, mert az volt itthon, de egy ekkora pizzához két kicsi/közepes méretű paradicsom bőven elég. Ha sűrűbb állagot szeretnétek elérni, akkor a paradicsom magos részét ne tegyétek a turmixba vagy egy kevés lisztet szórjatok a turmixgépbe. Olívaolaj, fűszerek, só és mehet a pépesítés!

A tésztát 10 perc után kiveszem, megkenem a szósszal, megszórom sajttal – ebből kapható vegán verzió is -, rárakok pár szelet paradicsomot, és visszadobom 5 percre, a most már 240 fokos sütőbe, csak felső sütéssel, hogy a sajt minél gyorsabban megolvadjon.

Tálalás: tányérra tesszük és jól megesszük!

Jó étvágyat!

Proteines-vaníliás gofri – RECEPT

gofrikamTeljesen rákattantam a reggelikre mostanában, de nagyon örülök neki, hogy “törődj önmagaddal” címszó alatt szakítok magamra annyi időt minden nap, hogy reggelente új recepteket tudjak kipróbálni és a konyhai repertoárom kicsit változatosabbá tenni. Ráadásul a nap legkedvesebb étkezése számomra a reggeli, így külön öröm, hogy ismét erről írhatok most nektek. 🙂 A mai reggelt edzéssel indítottam, majd egy rövid bolt-túra után a konyhában kötöttem ki, hogy a tegnap kitalált proteines-vaníliás gofrit a képzeletemből a tányérra helyezzem. Roppant egyszerű, hiszen csak 4 összetevőből áll és 2 perc alatt ropogósra sül. 🙂 Jöhet?

Hozzávalók 4-5 gofrihoz: 1 adag (30 gramm) fehérjepor (amit én jelenleg használok: Scitec 100% Whey Protein Lemon-Cheesecake ízben), 70 gramm vaníliás zabliszt keverék (amit én használtam: Ataisz zabmuffin keverék vaníliás, nem áll másból mint zabliszt, zab és egy kevés vanillincukor), 1 dl tej (én laktózmenteset használtam), két tojásfehérje, egy banán, pár szem mandula, méz, sütéshez egy kevés olívaolaj.

Elkészítés: A száraz összetevőket (fehérjepor, zabliszt) kimérem és összekeverem, majd hozzáöntök 1 dl tejet. Közben a két tojásfehérjét habosra felverem, ezután összeforgatom a többi hozzávalóval. Inkább palacsintatészta állagú, mint sűrű massza, de ettől nem kell megijedni.

Sütés: A gofrisütőt ne felejtsétek el olajjal egy picit előkenni, hogy ne ragadjon bele a gofri! (Mert én ma így jártam, így két gofri landolt csak a pocakomban.) Nagyjából 2-2,5 evőkanálnyi tészta kell egy gofrihoz, bár attól is függ, hogy mekkora a sütőd. 2-3 perc után készen is vannak a kívül ropogós, belül puha gofrik.

Tálalás: A banánt felszeletelve a gofrikra fektetem és mézet csurgatok rá. Természetesen csokiöntettel, fahéjjal, túróval vagy bármi mással is fogyasztható, amit csak megkíván az ember.

Jó étvágyat!

Fedezd fel a saját konyhád!

jjBiztos nálatok is rengetek olyan kis csetresz, tartó- és tárolóalkalmatosság van a konyhaszekrényben, amiről azt sem tudjátok, hogy egyáltalán lakik-e benne valaki. 🙂 A mai szakdolgozatírás előtt, a reggeli készítése közben, úgy döntöttem, körülnézek a szekrényünkben, és nagyon is jól tettem! Találtam többféle olajos magvat is, amikről azt sem tudtam, hogy egyáltalán (még) vannak nekünk. Így jött az ötlet a mai első étkezéshez.

Túróval kevert gyümölcsös krémjoghurt almával és magvakkal

Hozzávalók: 5 evőkanálnyi a  kedvenc gyümölcsös joghurtodból, 2 evőkanál zsírszegény túró, egy kisméretű alma fele (két adaghoz egy egész), napraforgó mag, enyhén őrölt lenmag

Elkészítés:  Mivel egyéb édesítést a túró nem kap, ezért ezt a lépést megelőzheti az, hogy villával krémesre lágyítom. Az almát megmosom, szeletekre vágom. A lenmagot fogyasztás előtt célszerű összetörni, mivel a külsején található nyálkaanyagot nem tudjuk megemészteni, így a sok vitaminhoz és ásványi anyaghoz, amivel egyébként ez a kis magocska bír, nem fog tudni hozzájutni a szervezetünk.

Tálalás: A joghurtot a túróval összekeverem, erre fektetem az almaszeleteket, majd ízlés szerint szórok mellé napraforgó- és lenmagot.

Jó étvágyat!

Új kedvenc reggelim lett!

Az újév első súlyzós edzésén túl vagyok, valószínűleg holnap járni sem fogok tudni. 🙂 A turmixom után valami tojásos finomságra vágytam, ezért összeütöttem ezt a csoda-szendvicset.  ❤

szend

Hozzávalók: 1 magvas buci, egy kevés olíva olaj, 2 tojás, 1 szelet Cheeseland Cheddar sajt, kígyóuborka ízlés szerint.

15870819_1381842941834892_752067103_nElkészítés: A bucit félbevágom, az uborkát leszeletelem. (Azért szoktam a zöldséget még a sütés előtt feldarabolni, hogy amint kész a tojás, mehessen a szendvicsbe és jó melegen meg lehessen enni. 🙂 Van egy “egyszemélyes” serpenyőm, amit tükörtojás készítéséhez szoktam használni, mert ebben tökéletesen kerek alakúra sül.) Felmelegítem a serpenyőt, beleütöm a két tojást. Az egyik oldalát készre sütöm, majd kicsit lejjebb veszem a hőfokot és megfordítom a serpenyőben, és ráfektetem a sajtszeletet. Amíg a másik oldal megsül, a sajt szépen megolvad.

Tálalás: A sajtos tükörtojást félbevágom és a buciba fektetem, egy picit megsózom. A tojásra uborkaszeleteket teszek, és egy csipet borssal szórom meg.

Jó étvágyat! 🙂