Vegán pizzatészta – Recept

Még sosem sütöttem saját pizzát, ami ilyen jól sikerült, ezért nagyon boldog vagyok, és örülök, hogy napról napra egyre több mindent tudok elkészíteni a konyhában. 🙂 Bár ebédre szerettem volna megsütni ezt a pizzát, nem bírtam várni, így már délelőtt készen is lettem vele. Különlegessége, hogy a tészta és a szósz is vegán! Aki inspirált: VEGANINJA.

pizzusHozzávalók egy normál méretű pizzatésztához: 100 gramm liszt, 1 dl víz, 1 teáskanál só, egy kevés sütőpor, egy kevés szódabikarbóna, őrölt bazsalikom, majoránna és oregánó.

Hozzávalók a szószhoz: paradicsom, olívaolaj, őrölt bazsalikom, majoránna és oregánó, só.

Elkészítés: A tészta száraz összetevőit már tegnap este összekevertem, mivel az alapreceptet át kellett kicsit szabnom, illetve az arányokat kikísérletezni egy darab normál méretű pizzához. Ma reggel pedig csak annyit tettem, hogy hozzáöntöttem egy deciliter vizet és összekevertem, így egy jó kis tésztamasszát kaptam, amit kinyújtottam, majd sütőpapírra helyeztem és 200 fokon 10 percig sütöttem (alul-felül sütéssel).

15942247_1386321198053733_614560108_nMialatt sült a tészta, elkészítettem a paradicsomszószt. A paradicsomokat megmostam, félbevágtam, és a turmixba helyeztem. Én bébiszilva paradicsomot használtam, mert az volt itthon, de egy ekkora pizzához két kicsi/közepes méretű paradicsom bőven elég. Ha sűrűbb állagot szeretnétek elérni, akkor a paradicsom magos részét ne tegyétek a turmixba vagy egy kevés lisztet szórjatok a turmixgépbe. Olívaolaj, fűszerek, só és mehet a pépesítés!

A tésztát 10 perc után kiveszem, megkenem a szósszal, megszórom sajttal – ebből kapható vegán verzió is -, rárakok pár szelet paradicsomot, és visszadobom 5 percre, a most már 240 fokos sütőbe, csak felső sütéssel, hogy a sajt minél gyorsabban megolvadjon.

Tálalás: tányérra tesszük és jól megesszük!

Jó étvágyat!

Vélemény, hozzászólás?

