Tojáskrém és gombachips – Recept

Tavaly kacérkodtam már a vegán étrend gondolatával, de van két étel, amiről egyszerűn nem tudok lemondani. Az egyik a sajt, a másik pedig a tojás. Ma reggelire egy basic tojáskrémet készítettem, amit még anyutól tanultam. ❤ Hozzá pedig még sosem készített gomba chipset csináltam, ami akkor jutott eszembe, amikor kinyitottam edzés után a hűtőt. Mondanom sem kell, hasonlóan egyszerű az elkészítése. 🙂

tojglikremHozzávalók egy adag tojáskrémhez: két közepes (M) méretű tojás, egy teáskanál margarin (amit én használtam: enyhén sós Bords Eve), bors és só ízlés szerint.

Hozzávalók a gombachipshez: tetszőleges mennyiségű gomba, olívaolaj, fűszerek.

Elkészítés: a tojást vízben 10-12 perc alatt megfőzöm, majd hagyom kicsit hűlni. Addig a gombát megmosom, vékonyan felszeletelem (késsel vagy szeletelővel), sütőpapírra fektetem, sózom, borsozom. Én a sütőpapírra tettem egy kis olívaolajat, hogy véletlenül se ragadjon le, de ez a lépés elhagyható. Előmelegített sütőben pár perc alatt elkészül, légkeveréses sütéssel főleg. A tojásokat meghámozom, villával összetöröm, hozzáadom a margarint és a fűszereket. Ha krémesebb állagot szeretnénk, akkor villa helyett reszelőt használjunk.

Tálalás: én a magvas péktermékek szerelmese vagyok, ezért nem csoda, hogy erre esett a választásom. A sós krémhez nagyon jól passzol (szerintem) az édes kaliforniai paprika, a gombachips pedig elronthatatlan. 🙂

Jó étvágyat!

Vélemény, hozzászólás?

