Rajz óra – Tavasztündér meseillusztráció (1. osztály) – Az arányos emberábrázolás előkészítése

tunderSzerdán megérkezett hozzánk a március, ezért a vizuális nevelés és rajz órákon most a tavasz témakörével foglalkozunk a gyerekekkel. Első alkalommal hóvirágot hajtogattunk, majd csoportmunkában hátteret készítettünk a növénykéinknek. Legutóbb pedig egy általam írt mesét vittem a gyerekeknek, melyben azokkal a tündérekkel ismerkedhettek meg, akik a tavaszt hozzák el nekünk.

Az óra előkészítése

Mivel első osztály elején még messze vagyunk az arányos emberi test ábrázolásától, ezért olyan rajzlapot osztottam a gyerekeknek, melyekre halványan egy emberi alak körvonala volt előre felrajzolva. Erre kellett megtervezni a ruhát, hajat és tündérszárnyakat. Meg kellett még komponálnom a mesét, illetve elkészíteni a próbamunkákat, amikkel az instagram fiókomon már találkozhattatok. 🙂

Tanítói bemutató

A tanítói bemutató során lehetőségeket mutattam a gyerekeknek arra, hogy különböző ruhadarabokat hogyan lehet elhelyezni a figuránkon, illetve rövid és hosszú hajat is készítettem. A szem elkészítésének fázisrajzait a táblára rajzoltam fel.

Most az elkészült munkáinkból is szeretnék mutatni nektek egy válogatást. 🙂

A mese

Olyan mesét szerettem volna vinni nekik, amik az elképzeléseimhez a leginkább passzoltak, ezért döntöttem úgy, hogy írok egy sajátot. Az általam írt mesét a Tovább gombra kattintva tudjátok elolvasni. 🙂

Kik hozzák el a tavaszt?

 

Tudok egy titkot, amit csak Nektek mondok el! Hogy mit tudok? Hát a tavasz titkát. Ő súgta meg nekem. Egy késő februári délutánon, mikor hazafelé bandukoltam, lágy szellővel fújt a fülembe.

  • Tudod-e, hogy kik hozzák meg a jó időt? – kérdezte tőlem nevetve.
  • A jó időt? Hát az nem csak úgy jön, magától? – feleltem meglepetten.
  • A téli hótakaró nem olvad el csak úgy. A fagyos szél sem libben tova szó nélkül. Az első virágok nem nyílnak ki, és a nap sugarai sem sütnek erősebben, csak mert úgy tartja kedvük.

Gondolkodtam, töprengtem, de nem tudtam megfejteni ezt a fogós kérdést.

  • Ha a téli hótakaró nem olvad el csak úgy, és a fagyos szél sem libben tova szó nélkül, ha az első virágok nem nyílnak és a nap sugarai sem sütnek erősebben, csak mert úgy tartja kedvük, akkor kik hozzák meg a jó időt? – kérdeztem tanácstalanul.

Tetszett a tavasznak, hogy ilyen nehezet tudott tőlem kérdezni, de végül elárulta a titkot.

  • Kik, kik … hát a tavasztündérek. Pilleszárnyon csendben idelopódznak, elűzik a téli hótakarót és a fagyos szelet, hogy a tavasz teljes pompájában érkezhessen meg. De nem ám csak úgy röpködnek össze-vissza. Itt minden tündér tudja, hogy mi a dolga. Az arany hajú Napfénytündérek megkérik a napot, hogy süssön erősebben. A nap sugarai csak úgy csillognak aranyszín ruháikon! Az égkék Szellőtündérek elkergetik a fagyos szelet, ami helyébe langyos fuvallat érkezik. Kék, hosszú selyemruhájukat táncba viszi játékos szél. A tarka Virágtündérek alkut kötnek a hótakaróval, így az csak jövő télen fedi be újra a tájat. Ruháikat a tavasz első virágaiból készítik. A Fák és bokrok barna hajú tündérei felélesztik a természetet: rügyet fakasztanak a fák ágain és virágba borítják a mezőket. Ők hozzák el nektek a tavaszt!

Ha csendben lépkedtek kint a természetben, talán ti is meghallhatjátok, ahogy pilleszárnyon repkedve búcsúztatják a téli hótakarók és a fagyos szelet.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

