24 dolog, amit 24 év alatt tanultam meg

A cikket még pénteken, a szülinapomon szerettem volna megosztani, de az utolsó pár pont még hiányzott. Mára sikerült teljessé tennem a listát, szóval álljon itt az a 24 dolog, amit 24 év alatt megtanultam.

  1. Hogy a sok életigazság előtt gyorsan egy kis “tárgyi” tudásról is szó essék, álljanak itt azok a képesítéseim, melyekről bizonyítványt vagy tanúsítványt szereztem eddigi életem során: (OKJ-s) Kézápoló és műkörömépítő, (akkreditált) Pszichológiai asszisztens, Kriminálpszichológiai asszisztens, Pszichopedagógiai konzulens. Eddig két nyelvvizsgát sikerült megcsinálnom, angol és német nyelvből középfokon. Jelenleg épp a főiskolai diplomámon dolgozom, és napokon belül tanító néni leszek, ha minden igaz. 🙂 Szeptembertől az angol műveltségterületi képzést is elkezdem, és hogy utána mit hoz még a jövő, azt nem tudom megmondani.. 🙂
  2. A gondolatnak teremtő ereje van – az egyik kedvenc gondolatom, ami szerint élek, és amivel elég gyakran az őrületbe kergetem a barátom. 🙂 Általában amire erősen gondolok, nagyon szeretném és ki is mondom, az mindig megtörténik.
  3. Nem szabad félni nemet mondani – ezen még jelenleg is dolgozom.
  4. Gondolkodni, tervezni jó és hasznos – számomra ez is nagyon fontos. A határidőnaplóm nélkül félember lennék.
  5. Kellenek hosszú-, közép- és rövidtávú célok az életben – és ha sikerül ezeket elérni, ünnepelj! 🙂 Jelenlegi rövidtávú célom (1-2 hét) a diploma és egy jó kamera beszerzése, hogy vlogolni tudjak. Középtávú céljaim (3 hónap-2 év) egy jó munkahely és saját kis lakás. Hosszútávú cél (éveken belül): saját könyveket szeretnék kiadni, valami nagyot alkotni a szakmámon belül, valamint a családalapítás. Persze ennél kisebb volumenű céljaim is szoktak lenni napi szinten vagy az aktuális hétre vonatkoztatva.
  6. Legyél önmagad legjobb barátja – ez is olyan, amin még rengeteg dolgozni valóm van, de azt mindenféle képpen megtanultam már, hogy ha én nem vagyok jóban magammal, akkor a felém érkező külső ingerek olyan gondolatokat indítanak el bennem, amik nem építő jellegűek, szóval feleslegesek.
  7. Jó embernek lenni kifizetődő – mert nagyon sok örömet tudsz okozni másoknak, így magadnak is. 🙂
  8. A hobbijaidat tartsd meg magadnak hobbiszinten – több olyan tevékenység is jelen volt már az életemben, amit azért kezdtem el, mert nagy vágyat éreztem arra, hogy csináljam. Aztán mikor már kötelezővé vált, a monotonitás miatt elveszítette a varázsát. playmobil-765110_960_720
  9. Olyan munkát válassz, amiben hosszú távon is jól tudod érezni magad – nekem ez a tanítói hivatás. 🙂 Óvodás korom óta vártam a percet, hogy igazi tanító lehessek, és ha minden jól alakul, akkor 2017. szeptemberétől megkezdem életem első tanévét Bogi néniként. Nem szeretem hallgatni, ha valaki panaszkodik a munkája miatt. Illetve a “nem szeretem” talán nem is a legmegfelelőbb kifejezés, inkább sajnálom, amiért nem találta még meg azt a pályát, amit szeretettel tudna végezni.
  10. Ne félj a változásoktól – az ember nagyon könnyen hozzászokik egy élethelyzethez vagy ritmushoz, de ha az már nem építő jellegű a számára, akkor tudni kell felismerni a helyzetet és valamin változtatni ahhoz, hogy megint azt érezhesse az ember, hogy jó helyen van.
  11. Fontos helyzetekben te magad dönts a dolgaidról – mert ha nem jön össze, akkor sincs esélyed mást okolni. Kevesebb frusztráló helyzet van annál, mint mikor más miatt alakulnak úgy a dolgaid, ahogy nem szeretted volna.
  12. Az igazi jó barátok sosem kopnak ki az életedből – szerencsére vannak olyan emberek az életemben, akikkel az általános iskolai évek (vagy akár a gimi) óta tartom a kapcsolatot, és bár nem beszélünk minden héten, mégis, a legközelebbi találkozó során ott tudjuk felvenni a fonalat, ahol abbahagytuk. 🙂
  13. Mindig tanulj és akarj fejlődni – én nagyon szeretek új ismeretekre szert tenni, és mindenkit arra buzdítanék, hogy addig tanuljon, amíg lehetősége van rá, és talál olyan területet, ami érdekli. Épül a lélek és az elme is.
  14. Minden építő jellegű lehetőséget meg kell ragadni – Nyitottnak kell lenni és meglátni a jó lehetőségeket. A hangsúly az építő jellegen van!
  15. Ha megértő vagy másokkal, a saját életed is könnyebb – Mindig gondold át a másik nézőpontját is, mielőtt állást foglalnál valamiben. Ha megértéssel és kompromisszumkészen közelítesz mások felé, sok konfliktushelyzettől megkíméled magadat is. Mellesleg nagyon sokat lehet abból is tanulni, amit mások mesélnek.
  16. Ne befolyásoljon más negatív véleménye – a harmadik olyan terület, amin még nekem is dolgoznom kell.
  17. Nyitottnak kell lenni az élet apró örömeire és szépségeire– úgy érzem, ezt már eléggé magas szinten űzöm. 🙂 Szeretem észrevenni az érdekes formájú felhőket, a mosolygó gyerekeket a boltban, a betonból érthetetlen módon maguknak utat törő virágokat, a vonatút során a távolban futó őzikéket, a szív alakú gesztenyéket és hasonlókat. chestnut-1698730_960_720
  18. Igaz-Szükséges-Kedves – mielőtt bármit is mondanál bárkinek, gondold át, hogy amit mondani szeretnél az igaz, szükséges és kedves-e. Ha nem, akkor fogalmazd át, hogy az legyen, mert nem tudhatod, hogy kit mivel bántanál meg úgy, hogy nem is szeretnéd ezt a hatást elérni. De ha az a célod, hogy megbántsd, akkor ott más bajok is vannak..
  19. Nincs két egyforma – mindenki más és ez így van jól. Bárki lehet a barátod, olyan is, aki a totális ellentéted, ha mindketten megfelelő mennyiségű elfogadással és megértéssel álltok egymáshoz.
  20. Mindig maradj gyermek – szeretek abszurd dolgokról dalokat kitalálni, még ha nem is rímel, lufit kapni, Gyereknapot ünnepelni, mesét nézni, mezítláb rohangászni, olyan dolgokon nevetni, amik tényleg csak a gyerekeknek viccesek, tárgyaknak nevet adni, apró talált kacatokat gyűjteni, …
  21. Ne félj érdeklődni a világ iránt – soha ne érezd cikinek, hogyha olyan dolog érdekel téged, aminek totálisan semmi köze a munkádhoz vagy a tevékenységi körödhöz. Én voltam már BME-s fúzió órán, jártam jobb agyféltekés rajztanfolyamon, bátyámmal sokszor a NASA tudományos cikkeit olvasgatjuk és a mélytenger is baromira érdekel, és néztem már falmászás világbajnokságot is. Imádom az idegen nyelveket, a távoli tájakat, a gasztronómiát és a művészeteket.
  22. Mindig maradj pozitív – bár ezzel is meggyűlik néha a bajom, én egy eléggé pozitív életfelfogású embernek tartom magam. 🙂
  23. Ne gondold túl a dolgokat – rettentően nehéz, de tény, hogyha ezt is legalább olyan mesterien űzném, mint ősszel a vicces alakú gesztenyék gyűjtését, a saját életemet könnyíteném meg. 😀
  24. Az egyedül töltött idő aranyat ér, ha jól kihasználja az ember – szeretek egyedül (is) lenni, amikor csak olyan dolgokat csinálok, ami a saját testi-lelki-szellemi jólétemet szolgálja: film, pihenés, olvasás, zenehallgatás, rajzolás, pakolászás, sport, stb.

Nagyjából ezek azok, amik elsőre az eszembe jutottak. Az évek múlásával folyamatosan bővíteni szeretném majd a listát. 🙂

Vélemény, hozzászólás?

