Gondolataim

Featured Post

Szakmáról, gyerekekről, pedagógusok helyzetéről – őszintén


“Nincs is pedagógushiány!” – egy pályakezdő válasza a rendszernek

“Az országban nincs pedagógushiány.” – de tüntetni készülünk. “A pedagógusok anyagilag és erkölcsileg is megbecsült szakemberek.” – de több országban folyamatoson sztrájkolnak. “Ilyen jól még sosem kerestek a pedagógusok.” – de a fiatal, friss munkaerő valahogy nem akar beérkezni a pályára, vagy ha mégis, akkor pár éven belül elhagyják az iskolájukat. Izzik a levegő a … Bővebben: “Nincs is pedagógushiány!” – egy pályakezdő válasza a rendszernek

Ritka állatfaj a gyakornok pedagógus …

Bevallom, sosem gondoltam volna, hogy negatív hangvételű cikket közlök itt le a blogomon, de sajnos oda jutottam (jutottunk), hogy nem tudom tovább véka alá rejteni szeretett foglalkozásom iránt, vagy inkább a rendszer iránt érzett kellemetlen gondolataimat. Most egy olyan pályakezdő pedagógus sorait olvashatjátok, aki bátran – és talán kicsit naívan – hitt abban, hogy a … Bővebben: Ritka állatfaj a gyakornok pedagógus …

Honnan tudhatja a pedagógus, hogy jó helyen van?

Akárcsak a gyerekek felé, a pedagógus felé is nap mint nap érkeznek különböző ingerek, melyek nem feltétlenül verbális formátumban jelennek meg, de mindenesetre azonnali visszajelzésként szolgálnak arról, hogy az a komplex tevékenység, amit végez – ahogy dolgozik, ahogy bánik a gyerekekkel, szülőkkel, munkatársakkal és saját magával – milyen hatással van a tágabb értelemben vett munkahelyi … Bővebben: Honnan tudhatja a pedagógus, hogy jó helyen van?

Miért nem hallgatsz meg?

Ebben az évben negyedikes gyerekeket tanítok. Olyan negyedikes gyerekeket, akik a kamaszkor határán állnak, de talán ezt ők még nem is tudják. Csak azt tudják, hogy a tanító néni mindig kérdez: Miért van rossz kedved? Van valami baj? Hogy indult a napod, mesélj! És ha a tanító néni nem kérdez, akkor is dől belőlük a … Bővebben: Miért nem hallgatsz meg?

Te is több vagy, mint egy matek hármas!

  Egy évem volt a negyedikeseimmel. Egy évem volt rá, hogy egymáshoz szokjunk, hogy megismerjem őket, hogy taníthassam őket és egyengethessem a kis iskolai életüket. Sokat beszélgettünk, nevettünk, tanultunk és gyakoroltunk – és milyen jól is tettük! Nem az a pedagógus vagyok, aki csak bemegy, tisztességesen letanítja amit kell, aztán libbenek is tovább. Nem csak … Bővebben: Te is több vagy, mint egy matek hármas!

Hatvanhat

Minden tanév a számokról szól. Hány nap van még hátra következő szünetig? Hányast adtál a legutóbbi dolgozatra? Hány órája van egy nap veled a gyerekeknek? Én most egy másik aspektusból tekintettem végig az előttem álló tanéven, és a szám, ahová érkeztem, az a hatvanhat. Hatvanhat. Ennyi szempárral kerülök szembe egy hetem során a tanórákon abban … Bővebben: Hatvanhat

Tanulmányi versenyek útvesztőjében…

2 teljes hónapja dolgozom az iskolában gyakornokként. Órákat tartok, felzárkóztatok, napközizek és tehetséggondozok. Utóbbi leginkább azt jelenti, hogy tanulmányi versenyek tömkelegére készítem fel a gyerkőceinket, akik előtt le a kalappal, mert akkora lelkesedéssel és tenniakarással vesznek részt 2-3-4 (!!!) versenyen fejenként, hogy én csak ámulok. Azért is, mert kezdő pedagógusként nekem sikerült – mégha csak … Bővebben: Tanulmányi versenyek útvesztőjében…

Nem találod, amiért jöttél? Keress rá!